نوشته ها
آرشیتکت علی مرادی
آقای علی مرادی
achilanweb@gmail.com
دارای 10 سال سابقه طراحی دکوراسیون داخلی دارای 10 سال سابقه طراحی دکوراسیون داخلی
مقالات آموزشی
دسته بندی ها
شبکه های اجتماعی
برچسب ها
آشپزخانه مخفی چیست؟

آشپزخانه مخفی چیست

جهت دسترسی سریع تر روی عنوان هر بخش کلیک کنید.

در صورتی که شما قصد انجام دکوراسیون و طراحی داخلی برای منزل خود را داشته باشید احتمالا نام آشپزخانه مخفی به گوش شما خورده است، در ادامه این مطلب قصد داریم بررسی کنیم که آشپزخانه مخفی چیست و چه مزایا و چه معایبی ممکن است برای منزل ما داشته باشد، برای پیاده سازی آشپزخانه مخفی چه مواردی را باید در نظر بگیریم.

پیشنهاد ویژه »» طراحی و ساخت ویلا توسط متخصصین آچیلان دکور

آشپزخانه مخفی

کاربرد آشپزخانه مخفی در منزل

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که اصلاً دوست ندارید حتی یک لحظه آشپزخانه منزل خود را با ظاهری به هم ریخته و نامرتب بینید می توانید از یک آشپزخانه مخفی و آشپزخانه پنهان در دکوراسیون منزل خود استفاده نمایید.

در واقع کاربرد اصلی یک آشپزخانه مخفی یا یک آشپزخانه پنهان این است که تمام ریخت و پاش ها را مثل یک راز در دل خودش نگه می‌دارد و تا زمانی که خودتان نخواهید این راز سر به مهر هرگز فاش نخواهد شد.

همان طور که می دانید از وقتی که پای آشپزخانه‌های رو باز یا اصطلاحاً همان اوپن به خانه ها باز شد دیگر نمی شد ظرف های نشسته و کثیف را از چشم دیگران پنهان کرد و نه ریخت و پاش های موجود در آشپزخانه را که در اثر پخت و پز و دیگر موارد در آشپزخانه ایجاد شده بود.

به همین دلیل در علم مهندسی معماری یک ایده جدید برای رفع این مشکل مطرح شد و آن هم استفاده از آشپزخانه مخفی یا پنهان است.

و مهندسین شرکت فنی و مهندسی آچیلان دکور هم در این زمینه می توانند به شما کمک کنند که با ایجاد یک آشپزخانه مخفی در منزل خود از قابلیتهای این آشپزخانه استفاده نمایید.

پیشنهاد ویژه »» طراحی و ساخت آپارتمان توسط متخصصین آچیلان دکور

کاربرد آشپزخانه مخفی در منزل

چگونه می توان آشپزخانه مخفی را در دکوراسیون منزل ایجاد کرد

در خانه هایی با متراژ بیش از ۱۵۰ متر مربع آشپزخانه کثیف با استفاده از کابینت یا یک تیغه دیوار از آشپزخانه تمیز جدا می شود و آشپزخانه تمیز حکم نقابی را دارد که تمام شلوغی ها را در پشت خود پنهان می کند.

معمولاً میز ناهارخوری و همینطور وسایلی که شلوغی را کمتر نشان می دهد مثل یخچال یا فریزر را در قسمت آشپزخانه تمیز قرار می‌گیرند.

و همچنین و همچنین وسایل تزئیناتی که شما در در آشپزخانه خود استفاده کرده اید و می خواهید در زمانی که مهمان برای شما می آید قابل رویت باشد را می توانید در آشپزخانه تمیز قرار دهید تا چشم نوازی منزل شما را بیشتر نشان دهد.

معمولاً میزناهارخوری و همینطور وسایلی که شلوغی را کمتر نشان می‌دهد مثل یخچال یافته می‌تواند در این قسمت قرار گیرد البته در این مورد کارشناسان شرکت فنی و مهندسی آچیلان دکور هم مشاوره لازم را به شما ارائه می‌دهند که بتوانید به بهترین نحو ممکن دکوراسیون آشپزخانه منزل خود را پیاده سازی نمایید.

پیشنهاد ویژه » دکوراسیون داخلی توسط مهندسین شرکت آچیلان دکور

چگونه می توان آشپزخانه مخفی را در دکوراسیون منزل ایجاد کرد

آیا ایده آشپزخانه مخفی در خانه های کوچک قابل اجراست ؟

همانطور که می دانید امروزه بیشتر آپارتمان هایی که ساخته می شوند و در اختیار مردم قرار می‌گیرند دارای متراژ خیلی کم هستند مثل مثلاً آپارتمان‌های ۷۰ متری یا ۶۰ متر و یا حتی کوچک در سطح شهر تهران، و این نگرانی برای ساکنین آپارتمان ها وجود دارد که آیا در چنین متراژهای کمی هم می توانید هایی مثل آشپزخانه مخفی را اجرا کرد یا خیر و اگر می شود ایده آشپزخانه مخفی را در آپارتمان های متراژ پایین اجرا کرد چه راهکارهایی برای آن وجود دارد.

در پاسخ به این سوال باید گفت که با وجود اینکه در خانه‌های با متراژ کمتر از ۱۵۰ متر مربع طراحی آشپزخانه دو قسمتی به سادگی امکان پذیر نیست اما می توان با کمک گرفتن از ایده‌های خلاقانه‌ای طرح آشپزخانه پنهان را تا حدودی در خانه‌های کوچک هم اجرا کرد.

به عنوان مثال در برخی ساختمانها طراحی آشپزخانه مخفی در بالکن یا حیاط خلوت و غیره قابل اجرا می باشد.
و یا با نصب قفسه در فضاهای مرده و ساخت کابینت های مخصوص به شکل بهینه تری از فضا استفاده می‌شود.

در واقع طراحان کابینت‌ها را به چندین کشویی جادار و کاربردی تبدیل می‌کند و با کمک ایده‌های خلاقانه‌ای برخی از وسایل را مخفی میکنند، به عنوان مثال با مخفی کردن سینک در قسمت جزیره می‌توان آن را به میز ناهارخوری تبدیل کرد یا وسایلی مثل ماشین لباسشویی و ظرفشویی را در کمد هایی که از نظر ظاهری با کابینت ها ست است مخفی می کند.

 

آیا ایده آشپزخانه مخفی در خانه های کوچک قابل اجراست

مزایای آشپزخانه مخفی چیست

ببینید آشپزخانه مخفی در واقع مثل یک صندوقچه اسرار است محیطی پنهان و دور از چشم دیگران که می‌تواند تمام کثیفی های آشپزخانه شما را از چشم میهمانان منزل شما پنهان کند و به جای آن یک جلوه زیبا به آنها نشان دهد، به همین دلیل است که خانم های خانه دار امروزه همه به فکر این هستند که یک آشپزخانه مخفی برای منزل خود به وجود آورند.

دیگر مزیت آشپزخانه مخفی که شاید برای خانمها خیلی قابل درک باشد این است که در آشپزخانه مخفی مهم نیست که از چه وسایلی و با چه ظاهرا کیفیتی استفاده می‌کنیم چون تنها کسی که این وسایل را می‌بیند خود شما هستید بنابراین اهمیتی ندارد که قابلمه های شما مثلا با همدیگر ست هستند یا خیر.

همچنین در آشپزخانه مخفی زمانی که شما ما یک عالمه مهمان برایتان می آید دیگر نگرانی از این بابت ندارید که بلافاصله بعد از آشپزی به سراغ نظافت و تمیزی آشپزخانه بروید.

و همچنین برای خانم هایی که ملزم به رعایت حجاب هستند آشپزخانه مخفی امتیاز بزرگ محسوب می شود که در فضای آزاد و راحت برای آشپزی کردن و بدون دغدغه کار خودشان را در آرامش کامل انجام دهند.

 

مزایای آشپزخانه مخفی چیست

هدف از ساخت آشپزخانه مخفی و پنهان چیست

جهت ایجاد یک آشپزخانه مخفی در منزل اهداف مهم و متعددی با توجه به طرز فکر صاحبخانه و مهندسین دکوراسیون منزل می تواند وجود داشته باشد اما مهمترین آنها عبارتند از :

  • بروز بودن
  • استفاده بهینه از فضای آشپزخانه
  • زیبایی بصری
  • ایجاد فضای بیشتر
  • در دسترس بودن وسایل ضروری
  • پنهان کردن خوراکی ها و وسایل غیر ضروری از دید
  • مخفی کردن کثیفی ها و وسایل نامرتب از دید مهمانان منزل

سخن پایانی

در نهایت امیدواریم که ارائه این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد، در صورت نیاز به راهنمایی می توانید با کارشناسان شرکت فنی و مهندسی آچیلان دکور ارتباط برقرار نمایید و مشاوره لازم را جهت ساخت و پیاده‌سازی آشپزخانه منفی آشپزخانه پنهان در منزل خود از آنها دریافت نمایید.

همچنین در انتهای همین صفحه و در بخش نظرات می توانید سوالات و نظرات خود را پیرامون این مطلب با همکاران ما در میان بگذارید تا در سریع ترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین