نوشته ها
آرشیتکت علی مرادی
آقای علی مرادی
achilanweb@gmail.com
دارای 10 سال سابقه طراحی دکوراسیون داخلی دارای 10 سال سابقه طراحی دکوراسیون داخلی
مقالات آموزشی
دسته بندی ها
شبکه های اجتماعی
برچسب ها
کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک

کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک

جهت دسترسی سریع تر روی عنوان هر بخش کلیک کنید.

کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک نسل جدید کابینت آشپزخانه سبک کلاسیک البته با طراحی ساده‌تری است که غالباً با استفاده از ورق MDF خام و رنگ پلی اورتان اجرا می‌شود. هزینه‌های طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک نسبت به کابینت‌های چوبی پایین‌تر است اما در مقایسه با کابینت‌های ام‌دی‌اف و هایگلاس، قیمت بالاتری دارد. 

کابینت نئوکلاسیک چه مزایا و معایبی دارد؟ 

  • قیمت کابینت نئوکلاسیک نسبت به کابینت ام‌دی‌اف و هایگلاس بیشتر است

     

  • کابینت‌های رنگ شده نسبت به کابینت هایگلاس و پلی گلاس حساس‌تر هستند

     

  • زمان اجرایی و نصب کابینت‌های نئوکلاسیک بیشتر از کابینت‌های معمولی است

     

  • کابینت آشپزخانه سبک نئوکلاسیک نه به شلوغی سبک کلاسیک است و نه به سادگی سبک مدرن
     

پیشنهاد ویژه » دکوراسیون داخلی توسط بهترین متخصصین حوزه معماری

انواع کابینت نئو کلاسیک

هر چه چوب بیشتری در ساخت کابینت بکار رفته باشد قیمت تمام شده آن بیشتر خواهد شد. استفاده از چوب‌های با کیفیت در ساخت کابینت باعث افزایش دوام و طول عمر بالای آن می‌شود.

به همین دلیل کابینت‌های چوبی هم از نظر زیبایی و هم از نظر دوام طرفداران بیشتری دارند. اما با توجه به اینکه همیشه قیمت یک عامل مهم و تاثیر گذار در خرید کابینت آشپزخانه بوده و هست.

کابینت ام دی اف خام با رنگ پوششی و کابینت روکش چوب رنگ شده برای افرادی که قصد ندارند هزینه زیادی بابت خرید کابینت آشپزخانه انجام دهند، گزینه‌های اقتصادی تر و منطقی تری هستند اما اگر مدیریت هزینه خیلی برای شما اولویت ندارد و به زیبایی و کیفیت اهمیت زیادی می‌دهید قطعاً کابینت چوبیبهترین گزینه برای شما خواهد بود. بر اساس نوع متریالی که در ساخت کابینت آشپزخانه استفاده می شود.

پیشنهاد ویژه »» طراحی و ساخت ویلا

فرق کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

کابینت کلاسیک از نظر ظاهری کمی شلوغ به نظر می‌رسد و این درحالی است که بیشتر افراد علاقه‌مند به سبک مدرن، طرفدار طرح‌های ساده و مینیمال هستند.

کابینت کلاسیک از چوب طبیعی و با استفاده از مهارت و هنر نجاران باسابقه ساخته می‌شود. بنابر این قیمت بالایی دارد و بیشتر در خانه های ویلایی لوکس و گران قیمت اجرا می شود. اما در سبک نئوکلاسیک با جایگزینی MDF خام بجای چوب طبیعی هزینه‌ها تا حد زیادی تعدیل می‌شود.

  • طراحی ساده تر نسبت به سبک کلاسیک
  • قیمت ارزان تر نسبت به کابینت چوبی کلاسیک
  • طراحی و اجرای سریع‌تر نسبت به کابینت منبت کاری شده
  • نسبت به مدل‌های سنتی و کلاسیک بروز‌تر و کاربردی‌تر است

کابینت مدرن بهتره یا نئوکلاسیک چرا؟

کابینت مدرن معمول‌ترین نوع کابینتی است که در هر خانه‌ای یافت می‌شود که هم نسبت به سایر کابینت‌های آشپزخانه قیمت مناسبی دارد و هم به علت پر تعداد بودن شرکت‌های طراحی دکوراسیون اولین گزینه برای افرادی است که قصد دارند برای منزل خود کابینت سفارش دهند. بدلیل محدودیت‌هایی که در انتخاب طرح و رنگ ام دی اف و همچنین محدودیت هایی که ناشی از ویژگی های ساختاری ورق ام دی اف است نمی توان هر سبکی را بصورت تمام ام دی اف پیاده سازی کرد. به همین دلیل امروزه کابینت مدرن کمی دچار یکنواختی شده و سبک نئوکلاسیک طرفدار بیشتری پیدا کرده

  • بدلیل استفاده از رنگ قدرت انتخاب در رنگ کابینت نامحدود است.
  • گاهی سادگی زیاد در طراحی دکوراسیون باعث ایجاد حس نامطلوب می شود که از این نظر سبک نئوکلاسیک سبکی متعادل است.
  • تنها ایراد کابینت نئوکلاسیک در مقایسه با کابینت ام دی اف و هایگلس بالاتر بودن قیمت آن است.

انواع درب کابینت نئوکلاسیک

درب کابینت یکی از مهم ترین بخش هایی است که اگر به درسته طراحی شود می تواند در زیبایی هرچه بیشتر کابینت تاثیر بسزایی داشته باشد. درب کابینت مدل نئوکلاسیک در بیشتر پروژه ها از MDF خام و رنگ پوششی ساخته می شود. البته در مواردی بنابر سلیقه ی مشتری از ام دی اف روکش شده هم می توان استفاده کرد که این روکش می تواند از جنس PVC یا روکش چوب طبیعی باشد که ارزش و زیبایی روکش چوب بیشتر است و هزینه ی بالاتری دارد چون بر خلاف کابینت وکیوم نیاز به رنگ آمیزی دارد که معمولاً هزینه ی زیادی دارد.

طراحی درب کابینت

ساده ترین مدل درب سبک نئوکلاسیک از یک فریم ساده در قسمت دور درب و یک قاب فلت و صاف در بخش میانی درب کابینت تشکیل شده است. فریم درب کابینت که از چوب یا ام دی اف تولید می شود به دو روش کام و زبانه یا فارسی با یکدیگر کلاف می شوند که استفاده از هر یک از این روش ها به طرح درب و مدل کابینت وابسته است.

انواع درب کابینت سبک نئوکلاسیک عبارتند از:

درب تمام ام دی اف خام
درب با فریم چوبی و قاب ام دی اف

بهترین رنگ کابینت آشپزخانه به سبک نئوکلاسیک

انتخاب نوع رنگ مصرفی هم در قیمت و هم در کیفیت کابینت نئوکلاسیک تاثیرگذار خواهد بود. قبل از انتخاب نوع رنگ، پیشنهاد ما این است که ببینید طرفدار رنگ چوب طبیعی هستید یا رنگ های پوششی. رنگ های قهوه ای مثل فندقی و گردویی در دسته ی رنگ های خودرنگ و شفاف طبقه بندی می شوند درصورتیکه رنگ های پوششی کاملا سطح چوب و روی کار را می پوشانند و دامنه ی گسترده تری دارند مانند رنگ طوسی. اگر از رنگ های پوششی استفاده می کنید کیفیت چوب و روکش زیر کار خیلی اهمیت ندارد و می توان تنها از ام دی اف خام رنگ شده برای ساخت کابینت با رنگ پوششی استفاده کرد اما اگر به رنگ طبیعی چوب علاقه مند هستید باید از ام دی اف روکش شده و رنگ های شفاف استفاده کنید. بهترین رنگ های کابینت در حال حاضر این رنگ ها هستند :

  •  سفید
  • طوسی
  • سبز تیره
  • آبی تیره
  • خاکستری
  • قهوه ای

خصوصیات کابینت نئوکلاسیک

اول اینکه کابینت نئوکلاسیک از نظر ظاهری مانند کابینت کلاسیک خیلی پرکار نیست و مثل کابینت مدرن بسیار ساده نیست.

درواقع اگر از کابینت تمام چوب کلاسیک مواردی مانند درب های ابزار خورده، ستون و سرستون های حجیم و منبت کاری شده را حذف کنیم نوعی کابینت نئوکلاسیک در اختیار خواهیم داشت.

درب های کابینت نئوکلاسیک معمولا تمام ام دی اف و یا از فریم چوب طبیعی، ورق ام دی اف و روکش چوبی ساخته می شود.

برای انتخاب دستگیره می توان هم از دستگیره های مخصوص سبک کلاسیک استفاده کرد و هم دستگیره کابینت های مدرن، البته بر اساس تجربه و سلیقه  مشتریان استفاده از دستگیره های مدرن بیشتر توصیه می شود.

نحوه طراحی آشپزخانه نئوکلاسیک

سادگی در طراحی و استفاده از رنگ های پلی اورتان یا پلی استر و همچنین پولیش از خصوصیات کابینت نئوکلاسیک است.

بکارگیری رنگ های تیره و سرد مثل طوسی و خاکستری از دیگر خصوصیات این نوع کابینت است.

استفاده ترکیبی از متریال گوناگون مثل ام دی اف و روکش چوبی به زیبایی کابینت می افزاید و از سوی بیشتر طراحان و دکوراتورها توصیه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین