نوشته ها
آرشیتکت علی مرادی
آقای علی مرادی
achilanweb@gmail.com
دارای 10 سال سابقه طراحی دکوراسیون داخلی دارای 10 سال سابقه طراحی دکوراسیون داخلی
مقالات آموزشی
دسته بندی ها
شبکه های اجتماعی
برچسب ها

خلاصه طراحی دکوراسیون داخلی

جهت دسترسی سریع تر روی عنوان هر بخش کلیک کنید.

خلاصه طراحی دکوراسیون داخلی

در گذشته شاید به مقوله ی طراحی دکوراسیون داخلی توجه نمیشد. به این موضوع که وسایل در یک مکان چگونه کنار هم قرار بگیرند اهمیت داده نمیشد اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و درک عمیق تر افراد از محیط و ابزار این موضوع بیش از پیش حائز اهمیت شده است.

با گذر زمان روانشناسان به این مقوله پی برده اند که طراحی دکوراسیون داخلی اعم از منزل، محیط کار، ادارات، مدارس و …. تاثیر به سزای در رفتار و روحیه افراد دارد. همچنین پیمانکاران و ساختمان سازان به این مهم پی برده اند که آگاهی در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی نقش به سزای در صرفه جویی فضای ساخت دارد به این صورت که، حتی اگر فضای کوچکی برای ساخت در دسترس باشد با طراحی و چیدمانی مناسب میتوان آن را به فضایی دلپزیر و مورد قبول تبدیل کرد.

مقوله ی طراحی و دکوراسیون داخلی آنقدر مورد توجه قرار گرفته که به یکی از رشته های دانشگاهی تبدیل شده و امروزه طرفداران فراوانی هم دارد. مقصود از طراحی دکوراسیون داخلی ایجاد محیطی راحت و دلپذیر و استفاده بهینه از فضا است.

یادتان باشد که اگر از در حال حاضر از دکوراسیون داخلی خود راضی نیستید، همیشه امکان بازسازی دکوراسیون داخلی وجود دارد.


 

طراحی دکوراسیون داخلی به امری ضروری برای مردم تبدیل شده است. ساکنین می خواهند در محیطی آرام به سر ببرند و از خانه خود انرژی بگیرند.یک دکوراسیون شیک و ایده آل در تقویت روحیه صاحبین خانه تاثیر مستقیم دارد و اعتماد به نفس آن هارا بالا می برد. خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم معماری طرح های متنوعی برای علاقه مندان به دکوراسیون داخلی از جمله کلاسیک،سنتی و مدرن وجود دارد که زیبایی چهره خانه شما را تغذیه می کند.

 

 

چند نکته در طراحی دکوراسیون داخلی

– در طراحی دکوراسیون داخلی یک فضا بهتر است به جای تمرکز روی همه ی دیوار های مکان، دیواری که بیشتر در دید قرار دارد را متفاوت با بقیه و متناسب با بقیه اجزای مکان طراحی و تغییر داد.

– اگر فضای شما داری چند بخش مجزاست و شما مایل به تغییر در طراحی دکوراسیون داخلی آن هستید بهتر است برای هر اتاق رنگ و تم جداگانه در نظر بگیرید.

– فضای مورد نظر را شلوغ نکنید. وسایلی که خیلی مورد استفاده قرار نمیگیرند و با محیط شما همخوانی ندارند را دور بریزید.

– خلاقیت جزء جدا نشدنی در طراحی کوراسیون داخلی یک فضا است.

– مکانی را که میخواهید مورد طراحی دکوراسیون داخلی قرار دهید باید یک کل در نظر بگیرید به صورتی که در انتها تمام اجزا باهم پیوستگی و انسجام داشته باشند.

– استفاده بهینه از فضا دیگر نکته مورد توجه در طراحی دکوراسیون داخلی یک محیط است.

تفاوت طراح دکوراسیون و طراح داخلی

وظیفه ترکیب و چیدمان وسایل خانه مثل مبل ها، لوستر ها، تابلو ها، فرش ها، کاغذ دیواری، نوع رنگ آمیزی بر دوش طراح دکوراسیون بوده و طراحی و اجرای فرم داخلی ساختمان نیز به دوش طراح داخلی.

نکته جالب اینجاست که طراح داخلی و طراح دکوراسیون به هیچ عنوان نباید در کار یکدیگر دخالت بکنند به همین دلیل یک طراح دکور نمی تواند وظایف یک طراح داخلی را انجام دهد.

دکوراسیون داخلی خانه دارای چند المان مهم است. مثل:

نورپردازی محیط
آشپزخانه
پوشش سقف و کف
کاغذ دیواری
مبلمان و سایر لوازم
رنگ آمیزی
درب و پنجره ها
اتاق خواب ها

چرا نورپردازی طراحی داخلی مهم است؟

نور محیط خانه، هویت اصلی یک دکوراسیون را زنده می کند یعنی اگر نورپردازی به طور جالب و دل انگیز طراحی نشود تمامی زحمات برای طراحی اجزای دیگر هدر می روند و به چشم نمی آیند.

 


دکور آشپزخانه واجب تر از نان شب!

 

 

 

بانوان ایرانی خواستار آشپزخانه ای رویایی برای خود هستند که یکی از اصلی ترین المان های این طراحی کابینت آشپزخانه است.

برای آن دسته از خانم هایی که به دکور کلاسیک آشپزخانه علاقه خاصی دارند کابینت ممبران پیشنهاد می شود.کابینت ممبران نوعی کابینت است که با استفاده ازدستگاه های CNC روی آن حکاکی می شود.نام دیگر این کابینت،کابینت سه بعدی است!

بسیاری بر این باورند که کابینت ممبران خانه ای همچون کاخ برای شما می سازد.

اما مزیت های این المان در طراحی های امروزی چیست؟

ارزان
غیرقابل نفوذ آب
شیک و منحصر به فرد

دکوراسیون کابینت آشپزخانه

 

پوشش کف و سقف خانه

سقف های کاذب یا به اصطلاح طراحان، سقف های ثانویه این روزها خود را در دل مردم جا کرده است.سقف کاذب مدل های متفاوتی دارد از جمله: رابیتس،اندود،کناف،آکوستیک،گریلیوم،تایل،دامپا و سقف های چوبی از معروف ترین آن ها هستند.

 

 

طراحی و اجرای سقف کاذب

کاغذ دیواری
کاغذ دیواری خانه خود را متناسب با سلیقه شخصی و صد البته هارمونی داشتن با المان های دیگر مثل مبلمان انتخاب کنید.در خانه های خلوت و کوچک از کاغذ دیواری با رنگ های روشن استفاده می کنند.بهتر است قبل از طراحی کاغذ دیواری با یک طراح حرفه ای دکوراسیون و متخصص در این کار مشورتی انجام دهید تا به طرح مورد علاقه و خاص خودتان برسید.بسیاری از شرکت های طراحی دکوراسیون داخلی خدماتی همچون چاپ کاغذ دیواری دلخواه را ارائه می دهند.

انواع کاغذ دیواری
کاغذ با روکش وینیل

کاغذ دیواری از نوع منسوج نبافته یا نان وون

کاغذ با وینیل سخت یا جامد

کاغذ های وینیل فابریک بک

 

مبمان قلب طراحی هر خانه و ویلا

 

 

رنگ مبلمان منزل باید با رنگ دیوار هارمونی یا مطابقت داشته باشد.در خانه های زیادی چیدمان مبل را به شکل حرف ال در می آورند.

 

رنگ آمیزی
رنگ آمیزی طراحی دکوراسیون داخلی به دو طریق متضاد یا هماهنگ صورت می گیرد.

رنگ آمیزی متضاد:برای مثال اگر رنگ عناصر اصلی خانه شما طیف سرد دارد می توان از طیف گرم برای دیوار استفاده نمود.

رنگ آمیزی هماهنگ:این نوع رنگ آمیزی با مبلمان ، عناصر اصلی و دیگر المان ها هماهنگ است یا به قول معروف کاملا هارمونی دارد.

 

هر رنگ چه معنایی دارد؟
صورتی:احترام،عشق،گرما،احساس

بنفش:عمیق،محرک،قابل اعتماد،خیال باف

سبز:دست و دل باز، امنیت، پناهگاه، شفاف

آبی:خرسند، جاه طلب، کنترل گر

قرمز:فعالیت، هیجان، رهبری، قدرت

نارنجی:گرم، مثبت گرا، با انگیزه، صمیمی

 

نمای درب و پنجره
انتخاب طرحی برای پنجره و درب ورودی،خانه را از نمای بیرون قشنگ تر جلوه می دهد.پنجره های چوبی و دوجداره در معماری کلاسیک کاربرد فراوانی دارد.

 

اتاق خواب
زوجین خوش سلیقه به ظرافت و برتری دکوراسیون اتاق خواب خود توجه زیادی دارند.دارا بودن رنگ بندی مناسب برای المان ها باعث آرامش بخشیدن و راحت خوابیدن می شود.رنگ های تند و تیز اگرچه به ظاهر جذاب است اما در طولانی مدت چشم ها را اذیت می کند و دل آدم را می زند.یک طراح نخبه دکوراسیون هیچ گاه رنگ هایی که به چشم آسیب می رساند را پیاده سازی و اجرا نمی کند.بنابر این در انتخاب جنس و نوع رنگ اتاق و مخصوصا تخت خواب خود دقت زیادی به خرج دهید زیرا اجرای دکوراسیون منزل هزینه های بالایی دارد و پشیمانی دیگر دردی را دوا نمی کند.(نوش دارو بعد مرگ فایده نداره!)

 

 

نمونه کارهای طراحی و بازسازی دکوراسیون داخلی

نمونه کار طراحی و بازسازی دکوراسیون منزل
نام کار فرما: خانم کاشانی

نشانی: پاسداران

 

 

نمونه کار طراحی دکوراسیون هال و نشیمن گاه

 

 

نمونه کار بازسازی دکوراسیون پذیرایی

 

 

نمونه بازسازی دکوراسیون داخلی منزل

 

 

نمونه کار طراحی و بازسازی دکوراسیون داخلی
کارفرما:——

نشانی:——

 

نمونه طراحی و بازسازی دکوراسیون منزل

 

 

نمونه کار طراحی و بازسازی هال

 

 

نمونه کار طراحی و بازسازی آشپزخانه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین