نوشته ها
آرشیتکت علی مرادی
آقای علی مرادی
achilanweb@gmail.com
دارای 10 سال سابقه طراحی دکوراسیون داخلی دارای 10 سال سابقه طراحی دکوراسیون داخلی
مقالات آموزشی
دسته بندی ها
شبکه های اجتماعی
برچسب ها
گروه بازسازی ساختمان آچیلان دکور

روانشناسی رنگها چیست؟

جهت دسترسی سریع تر روی عنوان هر بخش کلیک کنید.

روانشناسی رنگها، این روزها یکی از مهمترین موارد در طراحی دکوراسیون خانه هاست. اولین چیزی که در یک فضا به چشم می آید، رنگ است. شناخت روانشناسی رنگها و ترکیب درست آن ها با هم می تواند فضای خانه را سرشار از روح و انرژی گرداند. روانشناسی رنگها یعنی  آگاهی از تأثیری که هر رنگ بر روح، روان و حالات آدمها می‌گذارد؛ بعضی از رنگها به صورت سلیقه ای شما را از خود بی خود می کنند؛ بعضی یادآور شادی، غم یا دلتنگی هستند و… به جز این ابعادِ شخصی، رنگها از نظر علمی تأثیرات ویژه ای بر درون و روان ما دارند.

 با آوردن رنگها به خانه، خانه سرشار از احساس می شود؛ با احساسش حس شما را تغییر می دهد و شخصیت می‌یابد. رنگها خانه را متعلق به شخصِ شما می کنند و لذتُ اشتیاق و توانُ انرژی را در شما زنده می نمایند..

 

آچیلان دکور

روانشناسی رنگها و خلق آرامش در فضا

 

روانشناسی رنگها چه مزایایی دارد؟

 اثر روانشناسی رنگها تا آنجا رسیده است که حتی برای درمانهای جسمی و روحی از آن استفاده می کنند؛ رنگ درمانی تاریخچه ای طولانی دارد. رنگها می توانند خستگی و استرس را از شما بگیرند و شادابیُ نشاط را به شما هدیه کنند. هر رنگ می تواند بخشی از روح شما را نوازش کند، بر قسمتی از شما تأثیر گذارد و آن را اصلاح نماید..

 می توانید درباره ی سلایق خود یا مواردی مثل بی انگیزگی، استرس، عدم امنیت، خستگی زودرس و… با طراح دکوراسیون داخلی خود گفتگو کنید تا او از روانشناسی رنگها برای ایجاد اثرات مثبت در شما بهره گیرد. رنگ مورد علاقه ی هر فرد می تواند بخش هایی از شخصیت او را به نمایش بگذارد؛ مثلا علاقه به رنگ بنفش، نشان از جسارت در فرد دارد و علاقه به آبی نماینده ی صداقت در افراد است.

 

گروه معماری آچیلان دکور

روانشناسی رنگها و کنار هم قرار گرفتن یک رنگ خنثی و سرد یا یک خنثی و گرم

 

هر رنگ چه تأثیری بر روان شما دارد؟

  شناخت روانشناسی رنگها، آشنایی با چرخه رنگها و دانستن علم رنگها برای هر طراح دکوراسیون ضروری است. او باید چرخه ی رنگها، رنگ های گرم، سرد یا خنثی، نحوه ی ترکیب رنگها برای رسیدن به بیشترین آرامش، حسِ خوش و…  را خوب بداند و به خانه رنگُ رو دهد! تعدادی از اثراتِ روانی رنگها را باهم بخوانیم:

  • رنگهای سرد چرخه ی رنگها (آبی، سبز و…) همزمان آرامش و غم را منتقل می کنند.

سبز: آرامش بخشی، بهبودِ هضم، ایجاد صلح و… را در خود دارد.

آبی: تسکین درد، ایجاد آرامش و اطمینان، کمک به خوابی راحت و عمیق و… را همراه دارد.

  • رنگهای گرم چرخه ی رنگها(قرمز، نارنجی و…) آرامش و خشم را همزمان در خود دارند.

قرمز: نماد عشقُ هیجانُ جوانیست و باعث فعالی و ایجادِ عجله در کارها خواهد شد.

نارنجی: افکار مثبت را خلق می نماید و افزاینده ی انرژی و توان می باشد.

 هر رنگ و ترکیبِ رنگ می تواند اثراتِ شگفت انگیزی بر روح و جسم شما داشته باشد اما حتی افراط در رنگی چون آبی که آرامش بخش است می تواند یأس را در شما برانگیزد پس رعایت میزان، اندازه و استفاده ی به جا و درست رنگها و شناخت روانشناسی رنگها بسیار مهم است. در بازسازی منزل، نقاشی ساختمان و … ایجاد هارمونی، تعادل و هماهنگی بسیار پراهمیت است و باعث ثبات و آرامش روان می شود؛

 ترکیب رنگهای سرد و گرم باهم به استفاده از اثراتِ هردو و تعدیل آنها کمک فراوانی می کند.

 طراحی دکوراسیون اداری و رنگ آمیزیش با کمک روانشناسی رنگها و به رنگهای ویژه به افزایش انرژی، مهارت، خلاقیت، تلاش، بهره وری و امید کارمندان بسیار کمک خواهد کرد.

 

شرکت اچیلان دکور

 روانشناسی رنگها و سفیدِ معجزه آسا 

 

تیم آچیلان دکور رنگین کمان را به خانه ی شما خواهد آورد..

  روانشناسی رنگها برای آچیلان دکور بسیار محبوب است. تیم آچیلان دکور در بازسازی خانه، طراحی دکوراسیون اداری، بازسازی ویلا، طراحی ویلا مازندران، طراحی و ساخت آلاچیق و… با رنگُ معماری درست شما را در خانه و محل کار از بهترین حس ها و بالاترین توان پر خواهد کرد.

 آچیلان دکور با استفاده ی درست از رنگها، فضای خانه ی شما را بزرگتر و دلبازتر نشان خواهد داد.

 آچیلان دکور طبیعت و فصل ها را با رنگُ چیدمانُ دکور به خانه های شما می آورد و با شناخت از روانشناسی رنگها روح شما را به هماهنگی، تعادل، ثبات و آرامش می رساند.

اینستاگرام ما: https://www.instagram.com/achilandecor/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین