نوشته ها
آرشیتکت علی مرادی
آقای علی مرادی
achilanweb@gmail.com
دارای 10 سال سابقه طراحی دکوراسیون داخلی دارای 10 سال سابقه طراحی دکوراسیون داخلی
مقالات آموزشی
دسته بندی ها
شبکه های اجتماعی
برچسب ها
طراحی داخلی کلاسیک آچیلان دکور

تجلی اصالت و زیبایی با طراحی دکوراسیون کلاسیک

جهت دسترسی سریع تر روی عنوان هر بخش کلیک کنید.

دکوراسیون کلاسیک، یکی از سبک های اصیل برای طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای مورد استفاده به شمار می رود. به طور کلی، امروزه در طراحی چیدمان و دیزاین داخلی یک فضا، سبک های متنوع و مختلفی در دسترس افراد قرار دارد.

استفاده از این سبک، علاوه بر القا حس راحتی، اطمینان خاطر و حس آرامش، به نوعی تداعی گر و منعکس کننده دوران گذشته می باشد. گفتنی است که مزین نمودن فضا به سبک کلاسیک، نمایی دلنشین، جذاب و در عین حال با اصالت را متجلی می سازد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که نقطه مقابل سبک کلاسیک، سبک مدرن بوده که امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. بر این اساس، طراحی دکوراسیون داخلی مدرن، با سادگی و شفافیت پیوند خورده است. به عبارت دیگر، طراحی چیدمان به سبک مدرن، علاوه بر ساده بودن، از تزئینات زیاد و پیچیدگی ها کاملاً به دور می باشد.

شایان ذکر است که یکی از ویژگی های بارز و شاخص طراحی دکوراسیون کلاسیک، انعطاف پذیری بالای این سبک می باشد. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که سبک کلاسیک، از جمله سبک هایی به شمار می رود که در سال های قبل مورد استقبال افراد اهل هنر و دارای ذوق واقع می گشت. در این نوع سبک طراحی، به منظور ایجاد فضایی آرام و دنج، از رنگ های گرم استفاده به عمل می آید. همچنین طراحی این سبک از دکوراسیون، نشأت گرفته از فرهنگ اروپایی بوده و از پیشتازان این سبک می توان به رومی ها و یونانیان اشاره نمود. در یک نگاه کلی، می توان ابراز نمود که دکوراسیون به سبک کلاسیک، از عناصر مختلفی مانند خطوط و رنگ های دارای ترکیب ملایم برخوردار بوده تا محیطی بسیار آرام بخش و در عین حال گرم و صمیمی را بازتاب دهد.

 

سبک دکوراسیون کلاسیک با آچیلان دکور

 

القای اصالت با طراحی دکوراسیون کلاسیک

بدون تردید، یکی از مؤلفه های موثر و تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون کلاسیک، رنگ ها و عناصر رنگی تلقی می شوند. شایان ذکر است که در این سبک طراحی، رنگ های اصلی، غالباً ملایم و آرام انتخاب شده و در طیف رنگی مرواریدی، نقره ای، طلایی، خاکستری و کرمی، مورد استفاده قرار می گیرند. سبک کلاسیک از هر نوع رنگ ها و کنتراست زننده و تند، کاملا به دور می باشد. بر این اساس، رنگ های انتخاب شده در سبک چیدمان کلاسیک، علاوه بر تداعی آرامش و صمیمیت برای افراد، منعکس کننده ظرافت و احساس شادی در محیط می باشد. از دیگر پارامترهای مهم و حائز اهمیت در طراحی دکوراسیون به سبک کلاسیک، تزئین دیوارها به شمار می رود. بر این اساس، در سبک کلاسیک، از کاغذ دیواری های دارای کیفیت بالا و پانل های دیواری چوبی، به منظور القای این سبک به مخاطب استفاده می گردد.

پوشش سقف و کف نیز در طراحی و دیزاین کلاسیک، از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. بر این اساس، سقف باید از سطح صاف و نرم برخوردار بوده و با رنگ هایی مانند عاجی رنگ، شیری و کرمی رنگ، تزئین گردد. گفتنی است که از متریال رایج و متداول مورد استفاده برای تزئین و پوشش سقف، گچ می باشد. از طرف دیگر، بهترین و مناسب ترین گزینه ها برای پوشش و تزئین کف، چوب یا پارکت لمینت دارای طرح چوب، از نمونه های کفپوش این سبک طراحی قلمداد می گردد. همچنین با استفاده از کاشی های دارای تزئینات زیبا و سنگ های طبیعی، می توان فضایی زینت بخش و زیبا را برای حمام و آشپزخانه خلق نمود. از دیگر عوامل مهم و حائز اهمیت در طراحی این سبک ، انتخاب مبلمان مناسب و متوازن با این سبک می باشد.

 

دکواسیون داخلی کلاسیک آچیلان دکور

 

نقش و اهمیت انتخاب مبلمان در طراحی دکوراسیون کلاسیک

بدون اغراق، یکی از المان های مهم و تاثیر گذار برای به تصویر کشیدن جذابیت و زیبایی نمای دکوراسیون را باید در مبلمان در نظر گرفته شده مربوط دانست. طراحی دکوراسیون سبک کلاسیک نیز از این قاعده مستثنا نمی باشد. بر این اساس، از معیارهای اصلی و مهم برای انتخاب مبلمان در سبک کلاسیک، برخورداری از تقارن و توازن، به انضمام خطوط ساده می باشد.

ناگفته نماند که استفاده از مبلمان آنتیک، از جمله گزینه های ایده آل و هوشمندانه در این زمینه به شمار می رود. اما از آنجایی که تولید این نوع مبلمان بسیار محدود و محصور می باشد، مبل های ساخته شده به سبک کلاسیک، به خوبی در این زمینه به ایفای نقش می پردازند.

گفتنی است که انتخاب مبلمان برای دکوراسیون کلاسیک باید با نهایت دقت صورت پذیرد. به همین جهت، برای تبلور و ایجاد سبک کلاسیک در فضای مورد استفاده خود، انتخاب مبلمان ساخته شده از فرم های منحنی و دارای روکش و چوب، کمک شایانی می نماید. لازم به ذکر است که در ساخت مبلمان کلاسیک، از رنگ های گرم و طرح های بسیار ظریف استفاده به عمل می آید. از سوی دیگر، یکی از شاخصه های اصلی در تولید این نوع مبلمان، تاکید و توجه بر فضاها و خطوط منحنی می باشد.

در این زمینه باید خاطر نشان نمود که یکی از پارامترهای ضروری و حائز اهمیت برای این سبک، انتخاب و استفاده از مبلمان کلاسیک به شمار می رود. ناگفته نماند که در طراحی و ساخت مبل کلاسیک، بر روی جزئیات و ظریف کاری های زیبا و منبت کاری توجه ویژه ای می گردد. ضمناً در زیبایی و جذابیت بصری این نوع مبلمان، پیچیدگی ها و ظرافت های بکار رفته تاثیر بسزایی از خود برجای می گذارد.

 

دکوراسیون داخلی کلاسیک با آچیلان دکور

 

طراحی دکوراسیون کلاسیک منحصر به فرد با آچیلان دکور

امروزه یکی از مؤلفه های مهم و اساسی در طراحی دکوراسیون فضای داخلی، انتخاب سبک مناسب و دارای توازن برای این محیط می باشد. از سوی دیگر، طراحی دکوراسیون کلاسیک، به سبب ریزه کاری ها و توجه به جزئیات، نیازمند استفاده از طراحان باتجربه و متبحر در این زمینه به شمار می رود. چراکه عدم توجه به جزئیات ریز و درشت ممکن است علاوه بر بهم زدن تناسب و توازن محیط، به کم رنگ شدن نظم و انسجام موجود در فضا منجر شود.

کاره ما

گروه حرفه ای آچیلان دکور، با اتکا به ذوق و هنر طراحان خود، طراحی سبک کلاسیک را به معنای واقعی کلمه معنا و مفهوم می بخشند. استفاده از متدهای روز دنیا در طراحی سبک کلاسیک، از جمله نقاط عطف این مجموعه متخصص و معتبر به شمار می رود. شایان ذکر است که استفاده از طراحان خبره و با تجربه در طراحی این سبک از دکوراسیون، نقش بسزایی در القای بهتر شخصیت و اصالت فضا ایفا می نماید.

ناگفته نماند که علاوه بر طراحی دکوراسیون کلاسیک، بازسازی آپارتمان، بازسازی منزل، بازسازی بیمارستان، نقاشی ساختمان و طراحی ویلا، از دیگر خدمات شاخص آچیلان دکور محسوب می شود.

برای ارتباط با این مجموعه به طریقه ذیل می توان اقدام نمود:

صفحه مجازی: www.instagram.com/achilandecor/   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین