نوشته ها
آرشیتکت علی مرادی
آقای علی مرادی
achilanweb@gmail.com
دارای 10 سال سابقه طراحی دکوراسیون داخلی دارای 10 سال سابقه طراحی دکوراسیون داخلی
مقالات آموزشی
دسته بندی ها
شبکه های اجتماعی
برچسب ها
بهترین دکوراسیون منزل

بهترین دکوراسیون منزل

جهت دسترسی سریع تر روی عنوان هر بخش کلیک کنید.

بهترین دکوراسیون منزل چیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد، اگر ما می‌خواهیم که چیدمان وسایل منزل و نوع دکوراسیون منزل متناسب با طراحی و استانداردهای روز دنیا باشد چه نکاتی را باید در دکوراسیون منزل رعایت کنیم.

و چه کارهایی باید انجام دهیم که یک دکوراسیون ایده آل برای منزل و یا حتی محیط کار خودمان داشته باشیم.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا نکاتی که به ما کمک می کند تا بهترین طراحی و دکوراسیون ممکن را می‌توانیم برای منزل و یا محل کار خود پیاده سازی کنیم را با هم بررسی کنیم.

بهترین دکوراسیون منزل چیست

در ابتدا باید گفت که دکوراسیون به معنای چیدمان و مرتب کردن است، و ما زمانی که از دکوراسیون داخلی صحبت می‌کنیم در واقع منظورمان نحوه چیدمان و انتخاب مناسب وسایل قسمت های مختلف خانه از جمله پذیرایی، نشیمن، اتاق ها، آشپزخانه، حمام، دستشویی و غیره می باشد.

که باید با یک طرح و نقشه درست بهترین طراحی ممکن را برای چیدمان وسایل در جاهایی مانند اتاق خواب، آشپزخانه، حمام، پذیرایی، و نشیمن انتخاب کنیم.

برای اینکه به این مهم دست یابیم راهکارهای مختلفی وجود دارد مثلا این که ما میتوانیم دکوراسیون منزل خانه های مختلف را در فضای مجازی و اینترنت سرچ کنیم و با طرح های جدید و روز دنیا آشنا شویم، و همچنین اینکه

با بهترین طراحانی که در این حوزه تخصص کامل را دارند مشورت کنیم.

تا با توجه به مساحت منزل و زمین خانه، بهترین راهکار های ممکن را برای به دست آوردن یک دکوراسیون ایده آل بررسی کنیم.

البته این را هم باید گفت که از دید خیلی از افراد چیدمان یا دکوراسیون داخلی منزل کار بسیار ساده است و تنها با سلیقه افراد پیش می‌رود اما واقعاً این طور نیست و نکات بسیار مهمی در این زمینه وجود دارد که اگر آنها را بدانید را به خوبی رعایت کنید بهترین استفاده را از فضای منزل خود خواهید داشت و به زیباسازی هرچه بیشتر خانه بیشتر کمک خواهید کرد.

پیشنهاد ویژه »» طراحی و ساخت ویلا توسط متخصصین آچیلان دکور

 

بهترین دکوراسیون منزل چیست

اصول دکوراسیون منزل

یکی از مقوله های جذاب در چیدمان منزل این است که شما تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید زندگی کنید و یا سبک سنتی را برای خود در نظر گرفته یا مدرن و یا تصمیم دارید یک فضای آرام و پر از آرامش داشته باشید و یا خانه با دکوراسیون رسمی را ترجیح می دهید.

تصمیم مهمی است که شما در این باره باید بگیرید و قبل از خرید چیدمان می تواند خیلی از موارد را تغییر دهد.

اگر ایده خاصی در ذهن خود برای چیدمان دکوراسیون داده است نیازی به نگرانی زیرا قبل از شما افراد زیادی دست به طراحی داخل منزل دارد و شما می توانید با مشاهده نمونه کارهای آن ها ایده بگیرید و با ترکیب ایده ها و خلاقیت و دریافت مشاوره از متخصصین مربوطه طراحی‌های جدیدی برای منزل و یا حتی محیط کار خود به ارمغان آورید.

و لازم به ذکر است که قبل از هر تصمیمی جهت اصول چیدمان منزل حتماً با متخصصین مربوطه در این باره مشورت نمایید تا با توجه به هزینه ای که در نظر گرفته اید برای این کار بهترین راهکارهای ممکن به شما ارائه شود.

ترفندهای رسیدن به بهترین دکوراسیون منزل برای اینکه طراحی دکوراسیون منزل به بهترین نحو انجام بشود باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت.

یکی از این فاکتورها که بسیار حائز اهمیت است نقش مبلمان در چیدمان وسایل است زیرا مبل ها در دکوراسیون و چیدمان وسایل خانه در این روزا نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند.

پس باید در انتخاب آنها دقت زیادی داشته باشید تا با هماهنگی ثبت و همخوانی روکش و طرح مبل با رنگ دیوارها و سایر وسایل هماهنگی بیشتری در خانه ایجاد شود.

از دیگر موارد در این رابطه می توان به انتخاب قاب عکس ها و قابهای هنری متناسب با فضای خانه و رنگ دیوارها صحبت کرد.

از دیگر موارد می‌توان به نورپردازی و تاثیر نور و روشنایی در دکوراسیون صحبت کردی را این نورپردازی می تواند به کمک نورهای طبیعی لوسترها انجام شود.

و اگر قرار است از نورهای مختلف در ساختمان استفاده شود بهتر است در بهترین مکان ممکن قرار بگیرد و سبک شاخه های نوری با سبک کلی دکوراسیون در تناسب و هماهنگی باشد و میزان نور در مکان های مختلف با توجه به نیاز هر قسمت باشد.

همچنین تقسیم بندی فضا یا پارتیشن بندی فضا در دکوراسیون هم می‌توانند مخصوص خانه هایی با متراژ بالا در نظر گرفته شود که باید فضای مختلف را پر کنید و باید بهتری ایده های ممکن را برای پر کردن این فضاها در نظر بگیرید.

یکی دیگر از فاکتورهای مهم بحث رنگ آمیزی است که باید به بهترین شکل ممکن انجام شود و استفاده از رنگ های با کیفیت متناسب با رنگ وسایل منزل از دیگر فاکتورهای مهم در این زمینه می باشد.

پیشنهاد ویژه »» طراحی و ساخت آپارتمان توسط متخصصین آچیلان دکور

 

اصول دکوراسیون منزل

سبک های مختلف برای رسیدن به بهترین دکوراسیون منزل

در این بخش می خواهیم سبک های مختلف برای رسیدن به مهم ترین هدف خود یعنی رسیدن به بهترین دکوراسیون منزل را بررسی نماییم.

همانطور که پیشتر گفته شد انتخاب این سبک بستگی به سلیقه و انتخاب شما دارد که در این بخش توضیحاتی در رابطه با آن ها داده می شود.

سبک دکوراسیون مدرن

سبک دکوراسیون مدرن می تواند یکی از هدف های شما برای رسیدن به بهترین دکوراسیون در منزل یا محل کار شما باشد.

مهمترین ویژگی سبک مد رنگ های ساده و خط های صاف و منظم از بهر چه فضا فلوت را ساده تر باشد با سبک مدرن تطابق بیشتری دارد و بهتر از بیشتر از شیشه و استیل و رنگ های سفید و نقره ای در فضا استفاده شود و هرچه وسایل صاف و صیقلی تر باشد این سبک جذابیت بیشتری خواهد داشت.

 

سبک دکوراسیون مدرن

سبک دکوراسیون امروزی

با شنیدن نام سبک دکوراسیون امروزی شاید شما تصور کنید که سبک دکوراسیون امروزی همان سبک دکوراسیون مدرن است.

اما در واقع منظور ما از سبک دکوراسیون امروزی این است که شما از علم روز طراحی و معماری در دکوراسیون منزل و یا محل کار خود استفاده کنید یعنی مثلا با استفاده از قابلیت هوشمند سازی خانه بتوانید یک سبک امروزی را برای دکوراسیون منزل و یا محل کار خود به ارمغان آورید.

 

سبک دکوراسیون امروزی

سبک دکوراسیون مینیمال

سبک دکوراسیون مینیمال هم از پرکاربردترین این سبک هایی است که در دکوراسیون استفاده می شود، در این سبک بیشتر از رنگ سفید استفاده می‌شود و این سفر شباهت زیادی از نظر ساده بودن به سبک مدرن دارد و استفاده زیاد از رنگ های خنثی در سبک دکوراسیون مینیمال از ویژگی‌های بارز آن است.

 

سبک دکوراسیون مینیمال

سبک دکوراسیون روستیک

این سبزی از دکوراسیون هم بیشتر با عنوان سبک روستایی شناخته شده است و در واقع ویژگی اصلی سبک روستایی و روسیه یک خانه ساده و بی آلایش است که تا جایی که امکان دارد از سنگ و چوب در طراحی فضا استفاده شده است و می‌توانید در این خانه از وسایل کهنه و رنگ و رو رفته استفاده کنید تا این فضا را اسیدی تر نشان دهید.

این سبک بیشتر به درد خانه هایی میخورد که در شهرهای تاریخی مانند شهر یزد یا شیراز قرار دارند.

 

سبک دکوراسیون روستیک

سبک دکوراسیون شیکر

این سبک از ضعف‌های از شما حتی اگر اطلاعی از آن داشته باشید به سمت آن جذب می‌شود زیرا جذابیت و سادگی چشم نوازی در این سبک مشهود است.

ویژگی اصلی این سبک استفاده از رنگ‌های مات و خنثی مانند رنگ طوسی، خاکستری، و بژ می باشد.
و همه وسایلی که در قسمت‌های مختلف خانه قرار می‌گیرند رنگ‌های مات و خنثی دارند.

 

سبک دکوراسیون شیکر

سبک دکوراسیون منزل ایرانی

سبک دکوراسیون منزل ایرانی به عنوان یکی از بهترین سبک های دکوراسیون منزل شناخته می شود.

نیز به علت وجود وسایل خاص و ویژه‌ای که در خانه‌های ایرانی وجود دارد می توان یک سبک مجزا برای دکوراسیون داخلی منازل ایرانی در نظر گرفت و در خیلی از جاهای دنیا این سبک شناخته شده است و قدمت و اصالت زیادی هم دارد.

 

سبک دکوراسیون منزل ایرانی

سبک دکوراسیون کلاسیک

ضبط کردم برای آن دسته از افرادی است که طرفدار کارهای کلاسیک هستند.

در واقع یکی از ویژگی‌های این سبک نظم زیاد آن از و اصالت و سنگینی خاصی در فضا حاکم می‌شود و در قسمت های مختلف سبک کلاسیک دکوریهای قرار می‌گیرد که می توانید از هر کدام یک جفت تهیه کنید تا تقارن در فضا به صورت کامل رعایت شود.

در سبک کلاسیک می توانید بیشتر از رنگ های قهوه ای کرم و زرشکی استفاده کنید و ترکیب آنها در کنار وسایل چوبی این زیبایی را دو چندان می کند‌.

سوالات متداول در مورد انتخاب بهترین دکوراسیون منزل

برای رسیدن به بهترین دکوراسیون منزل از چه روشی باید استفاده کرد ؟

بهتر است از قبل تمام وسایل را با توجه به ابعاد و سبک خانه خریداری نمایید و با ذهنیت قبلی از جایگاه تقریبی آن ها و سایر را انتخاب کنید.

چگونه میتوان تشخیص داد که کدام ثبت دکوراسیون برای خانه مناسب تر است ؟

قانون خاصی در انتخاب سبک دکوراسیون وجود ندارد و سلیقه شخصی افراد تعیین کننده است البته در این باره می توانید با متخصصین مربوطه نیز مشورت کنید.

بهترین نوع نورپردازی در دکوراسیون منزل کدام است ؟

برای زیباتر شدن فضای خانه و کاهش کنتراست و ملایم کردن سایه ها می توانید از چراغ های سقفی توکار استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین