نوشته ها
آرشیتکت علی مرادی
آقای علی مرادی
achilanweb@gmail.com
دارای 10 سال سابقه طراحی دکوراسیون داخلی دارای 10 سال سابقه طراحی دکوراسیون داخلی
مقالات آموزشی
دسته بندی ها
شبکه های اجتماعی
برچسب ها
طراحی لابی با گروه آچیلان دکور

بخشیدن جانی تازه به فضا در پرتو طراحی لابی

جهت دسترسی سریع تر روی عنوان هر بخش کلیک کنید.

بدون تردید، یکی از بخش های مهم و حائز اهمیت در مقوله دکوراسیون داخلی، به طراحی لابی هر مجموعه و ساختمانی اختصاص دارد. به طور کلی، طراحی داخلی لابی، نما و جذابیت بصری قابل توجهی به فضا می بخشد.از سوی دیگر، یکی از فضاهای

مهم و کاربردی در ورودی ساختمان ها و مجموعه های مختلف، به قسمت لابی آن مربوط می شود. بر همین اساس، اولین نکته در طراحی دکوراسیون داخلی لابی، توجه به نوع کاربری و نحوه استفاده از فضای مورد نظر به شمار می آید. بنابراین، طراحی فضای لابی فضای داخلی یک محیط نظیر ساختمان و هتل با یکدیگر از تفاوت هایی برخوردار می باشد. شایان ذکر است که طراحی مناسب و مطلوب فضای لابی یک ساختمان مسکونی یا هر مجموعه دیگر نظیر هتل یا بیمارستان، تاثیر مطلوب و بسزایی در نمای ورودی ساختمان از خود برجای می گذارد.

امروزه متاثر از تغییر و تحولات ایجاد شده در سبک زندگی مردم، طراحی لابی یک ساختمان، از درجه اهمیت و ارزش بسیار بالایی برخوردار می باشد. در این میان اعمال شیوه های نوآورانه و استفاده از متدهای روز طراحی دکوراسیون، علاوه بر برآورده ساختن جذابیت ها و زیبایی های ظاهری محیط، فضایی بهینه و مثمر ثمری را در فضاهای مسکونی خلق می نماید.

استفاده از لوازمی نظیر مبلمان شیک و زیبا و اعمال تغییرات در کفپوش و دیوار های فضا، زیبایی و جذابیت محیط مورد استفاده را دو چندان می سازد. بر همین اساس، می توان اذعان نمود که طراحی داخلی لابی یک فضا، اهمیت بسزایی در زیبایی و کارایی و هویت آن برجای می گذارد. گفتنی است که امروزه در فضاهای مسکونی بزرگ و آپارتمان های چند طبقه، فضا و مکانی برای انتظار افراد با عنوان لابی در نظر گرفته می شود. این قسمت در محیط هایی نظیر هتل ها و بیمارستان بیش از پیش نمود برجسته و بارز پیدا می کند.

 

طراحی داخلی لابی با آچیلان دکور

 

ضرورت و اهمیت طراحی لابی

به طور کلی، برخورداری از یک فضای اداری یا مسکونی منحصر به فرد و در عین حال زیبا، یکی از مؤلفه های تاثیر گذار و مؤثر در جلب نگاه های افراد به شمار می رود. از سوی دیگر، طراحی این فضا، می تواند زیبایی و جذابیت و اثر گذاری فضا را بیش از پیش افزایش دهد. از آنجایی که  در فضای لابی افراد زیادی برای اولین بار به این محیط قدم می گذارند، برخورداری از طراحی اصولی و شیک و زیبا، در نگاه اول احساسات مثبت و مطلوب افراد را متبلور می سازد. بر همین اساس، توجه به اصول و قوانین طراحی لابی، هویت و شخصیت یک مجموعه یا ساختمان را اصالت می بخشد.

شایان ذکر است که صرف وقت، اعمال سلیقه و همینطور هزینه مناسب، نقش برجسته و بارزی در طراحی داخلی لابی یک فضا ایفا می نماید. از سوی دیگر، برقراری انسجام و نظم در این فضا، یکی از مؤلفه های کلیدی و حائز اهمیت به شمار می رود. چرا که عدم توجه به این مؤلفه، علاوه بر ایجاد یکنواختی و رکود در محیط، آثار و تبعات منفی و نامساعدی در سبک دکوراسیون فضا از خود برجای می گذارد.

با سوق پیدا کردن زندگی افراد به سمت ماشینی شدن و بروز تحولات در سبک زندگی، برخورداری از یک فضای منسجم، منظم و در عین حال زیبا، برای پراکنده ساختن انرژی های مثبت و اثر گذاری بر روی دیگران، بیش از بیش اهمیت و ضرورت یافته است. همچنین از آنجایی که فضاهای لابی نظیر لابی بیمارستان، صبر و شکیبایی افراد را می طلبد، برای محقق ساختن این ویژگی ها، طراحی لابی مناسب و کاربردی، از درجه اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

 

طراحی لابی آچیلان دکور

 

طراحی لابی و بخشیدن جلوه ای ویژه به محیط

بدون اغراق، یکی از اهداف مهم و حائز اهمیت در طراحی این فضای اختصاصی، ضمن زیبایی و جذابیت بخشیدن به محیط، فراهم آوردن بستری مناسب برای افراد، به منظور بهتر سپری کردن لحظاتی می باشد. برای میسر نمودن و برآورده ساختن این نیاز، استفاده از عناصر زیبایی نظیر نورپردازی، استفاده از سقف های کاذب، کف سازی مناسب، بکار بردن گلدان های مصنوعی و زیبا سازی دیوارها، بسیار تاثیر گذار و مؤثر به شمار می رود. یکی از بخش های که طراحی داخلی آن باید با دقت و وسواس زیادی انجام شود، به طراحی داخلی لابی بیمارستان ها مربوط می شود.

چرا که افرادی که در این فضا حضور پیدا می کنند، غالباً از لحاظ جسمی و روحی در شرایط ایده ال و مطلوب به سر نمی برند. بر همین اساس، طراحی داخلی دکوراسیون و لابی این محیط باید علاوه بر ایجاد تغییرات مناسب در فضا، محیطی فرح بخش و سراسر انرژی و امید را به افراد القا نماید.

گفتنی است که در طراحی داخلی لابی هتل ها نیز رعایت نمودن اصول و قواعدی، در نگاه مسافران و افراد وارد شده به این مکان، می تواند تاثیرات مثبت و مطلوبی را ایجاد نماید. از آنجایی که  غالباً افراد با چمدان و کوله باری از سفر علی رغم خستگی، وارد فضای هتل می شوند، طراحی داخلی لابی، باید موجبات احساس راحتی و آرامش را در وجود این دسته از افراد متجلی سازد.

در این زمینه باید خاطر نشان نمود که برخورداری لابی از یک دکوراسیون مدرن و شیک، علاوه بر ایجاد تجربه و احساس خوب در فرد، احتمال بازگشت مجدد او به این مکان را نیز افزایش می دهد. همچنین استفاده از مجلات و کتاب های مختلف، تعبیه وسایل سرگرمی، تابلو و تزئینات جذاب، می تواند در این زمینه مؤثر و تاثیر گذار باشد.

 

طراحی داخلی لابی آچیلان دکور

 

آچیلان دکور، پیشتاز در طراحی لابی

گفتنی است که یکی از اصول مهم در طراحی لابی یک محیط، به ویژه در مجتمع های مسکونی، تفکیک فضا، به منظور طراحی هر چه بهتر فضای داخلی لابی آن می باشد. برای بخشیدن جان تازه ای به این قسمت، استفاده از خدمات شرکت های دارای سابقه و طراحان کاربلد و متخصص، کمک شایانی می نماید. گروه جوان و حرفه ای آچیلان دکور، از جمله گروه های باسابقه و متبحر در اجرا و پیاده سازی طراحی داخلی لابی به شمار می رود. شایان ذکر است که خلاقیت و نگرش نو گروه آچیلان دکور در طراحی داخلی لابی، یک محیط کاملاً متمایز و منحصر به فرد را برای افراد به ارمغان می آورد.

ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که استفاده از خدمات شرکت های دارای تجربه بالا در این زمینه ، قابلیت اجرای بهترین طراحی ها را برای یک محیط، به نحو مطلوب امکان پذیر می سازد. گروه آچیلان دکور علاوه بر طراحی لابی، خدماتی نظیر بازسازی آپارتمان، بازسازی بیمارستان، بازسازی ویلا، نقاشی ساختمان و نما ساختمان را به بهترین نحو ممکن عملیاتی می کند.

راه های ارتباطی تماس با آچیلان دکور عبارت است از:

آدرس اینستاگرام: www.instagram.com/achilandecor/     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین