نوشته ها
آرشیتکت علی مرادی
آقای علی مرادی
achilanweb@gmail.com
دارای 10 سال سابقه طراحی دکوراسیون داخلی دارای 10 سال سابقه طراحی دکوراسیون داخلی
مقالات آموزشی
دسته بندی ها
شبکه های اجتماعی
برچسب ها
آچیلان دکور

آشنایی با دکوراسیون کلاسیک

جهت دسترسی سریع تر روی عنوان هر بخش کلیک کنید.

دکوراسیون کلاسیک از سبک‌های محبوبِ دکوراسیون در دنیاست که هرچند این روزها دکورهای مدرن بیشتر دیده می‌شود اما هنوز طرفدارانی دارد. دکوراسیون کلاسیک یا همان سبکِ سنتیِ غربی صفات بازری چون: وقار، متانت، سنگینی و اصالت را تداعی می‌کند و با ثروت، برازندگی،ظرافت و افتخار گره خورده است.

 بازسازی منزل با دکوراسیون کلاسیک، خانه‌ها را شبیه قصرهای قدیمی و موزه‌های دیدنی می‌کند و ویترینی باشکوه، مجلل و خیره کننده از منزل شما خواهد ساخت! طراحی دکوراسیون خانه‌های بزرگ یا بازسازی ویلا با این سبک شما را جادو خواهد کرد و به فضایِ رمان‌ها و فیلم‌های قدیمی خواهد برد.

 بازسازی منزل و طراحی ویلا با دکوراسیون کلاسیک فضای زندگی شما را از زرقُ برق و شکوه سرشار می‌کند اما همه‌ی این تجملات در نظم، هماهنگی و تقارن رخ می‌دهد. شلوغی، شلختگی و بی نظمی در این سبک جایی ندارند؛ اصولا وسایل جفت هستند و روبه روی هم قرار می‌گیرند؛ دکوراسیون کلاسیک، سنتی و دقیق است و با رگه‌های مدرنِ امروزی ترکیب گشته تا ثبات و پایداری را بسازد. این سبکِ غنی، فضایی متعادل و هماهنگ با طعمِ رفاه را خلق خواهد کرد که یادآورِ تاریخ و هنر است.

 

گروه معماری آچیلان دکور

شکوه و جلال در دکوراسیون کلاسیک

با چه عناصری دکوراسیون کلاسیک به خانه‌ها راه می‌یابد؟

  دکوراسیون کلاسیک برای بازسازی ویلا و خانه‌های قدیمیِ بزرگ گزینه‌ای معرکه است و آنها را به یک کاخ سلطنتی و لوکس تبدیل می‌کند.

 ترکیبی از موادِ باکیفیت، وسایل ارزشمندُ گرانبها که با حفظِ تقارن کنار هم چیده شده‌اند پذیرایی، اتاق خواب و خانه‌های شما را کلاسیک می‌کند: ویترین‌های زیبا، کنسول‌های چوبیِ کارشده، وسایل تجملاتی هنری، لوسترهای برنجی، برنز و مس، چلچراغ‌های بزرگُ چشم نواز و دیوارکوب‌های جذاب، مجسمه‌های سنگی و دستساز، ‌تابلوفرش‌ها، تابلوهایِ نقاشی، پرتره و دیگر تابلوهایِ نفیس، شمعدان‌های اصیل، آلاتِ قدیمی موسیقی، مبل‌های چوبی و آنتیک با کنده‌کاری‌های منحنی به رنگ‌های طلایی، سفید و قهوه‌ای و معمولا سلطنتی، میز و صندلی‌های چوبی کار دست، میزی فاخر از عکس‌های قدیمی، وسایل تزئینیِ قدیمی و عتیقه‌ها، پرده‌های سنگینِ مخملی یا طرحدار به رنگهای یاقوتی و بنفش کمرنگ و در نهایت فرشی ایرانی و دستباف، ریز بافت و خوش نقشُ نگار که هنر را در خانه پهن کند؛ همه و همه می‌تواند یک دکوراسیون کلاسیک سحرانگیز خلق نماید، به شرط اینکه هارمونی در انتخاب و چیدمان حفظ شود.

 در کنار سبک‌های انگلیسی قرن هجدهمی، دکورهای فرانسوی و استادیِ رومیان در این سبک، تاریخ کهن ایران نیز طنازیِ این سبک را با قلم زنی‌ها، میناکاری‌ها، منبت، معرق، پتینه و… به نمایش می‌گذارد.  

معماران آچیلان دکور

هماهنگی و زیبایی در دکوراسیون کلاسیک

 

رنگ‌ها و معماری در دکوراسیون کلاسیک

   رنگ‌هایی که دکوراسیون کلاسیک را می‌سازند، رنگ‌های سرد مثل کرم، سفید، قهوه‌ای در ترکیب با سربی و طلایی مات هستند. بژ، خاکستری، نقره‌ای، زیتونی، آبی درباری و قرمز مایل به قهوه‌ای نیز در این سبک کاربرد دارند. اصولا رنگها در سبک کلاسیک ملایم، روان و آرام هستند و رنگهای تند در آن کاربرد ندارند؛ یعنی ترکیبی از رنگهای سرد و رنگهایِ گرمِ خنثی..

 معماری در بازسازی منزل و بازسازی ویلا به این سبک باید درخشش و جلوه داشته باشد؛ تزئینات دیوار و سقفها با گچ بریهای ظریف و خوش نقش به شکل گل و پرنده به رنگهای طلایی و سربی در ترکیب با آینه کاری‌ها انجام می‌گیرد. سقف‌ها در این سبک معمولا کارشده و بلند هستند؛ کاغذ دیواری‌های پارچه ای و ابریشمیِ باکیفیت یا دکورها و دیوارهای چوبی با چوب مرغوب نیز مرسوم هستند.

 هرچند در دکوراسیون کلاسیک کفپوش‌های چوبی هم کاربرد دارند اما استفاده از سنگ‌های طبیعیِ صاف و براق به رنگ سفید و با رگه‌های کرمی و شیری شکیل‌تر و زیباتر هستند.. ستون‌های کارشده در این سبک نیز فضا را کاخ مانند خواهند کرد.

 ایجاد آرامش و قرار در دکوراسیون کلاسیک بسیار مهم است؛ نورپردازی‌های رؤیایی و زیبا چه در پذیرایی، اتاق خواب و… در ساختن این آرامش و هماهنگی بسیار مهم هستند؛ شمع‌های باشکوه برای این نورپردازی‌ها عالی هستند و احترام را در فضا روشن می‌سازند!!

 دکوراسیون کلاسیک گویا فضایی شاهانه برای استراحتی جانانه و آرامش را می‌سازد؛ شاید به همین دلیل است که در این سبک معمولا میزی گرد و 2 صندلی در کنار شومینه‌های مرمر قرار گرفته‌اند تا ساکنان خانه بر آنها بنشینند و با هنر و ابهت اطراف مراقبه کنند!!

آچیلان دکور

رنگهای سرد در دکوراسیون کلاسیک 

 

   آچیلان دکور از سنت تا مدرنیته…

   تیم حرفه ای، جوان و خلاق آچیلان دکور در خدمت شماست تا بازسازی منزل، بازسازی ویلا و طراحی خانه‌های شما را با دکوراسیون کلاسیک و سایر سبک‌ها اجرا نماید..

 جهان در حال تغییر است و خانه‌های شما باید با جهان تغییر کند، آچیلان دکور به روز شده است تا خانه‌ی شما را موازی با جهان تغییر دهد!!

اینستاگرام ما: https://www.instagram.com/achilandecor/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین