نوشته ها
آرشیتکت علی مرادی
آقای علی مرادی
achilanweb@gmail.com
دارای 10 سال سابقه طراحی دکوراسیون داخلی دارای 10 سال سابقه طراحی دکوراسیون داخلی
مقالات آموزشی
دسته بندی ها
شبکه های اجتماعی
برچسب ها
اچیلان دکور

معجزه هارمونی در دکوراسیون

جهت دسترسی سریع تر روی عنوان هر بخش کلیک کنید.

هارمونی در دکوراسیون، خانه را از اعجاز، زندگی و آرامش پر می کند. هرچند یک کارفرما، هیجان زده از زیباسازی خانه برای طراح و معمار بگوید، یک تیم حرفه ای بازسازی می داند که زمانی نوسازی، حذفُ اضافه به خانه و … نتیجه‌ای معرکه خواهد داد که هارمونی در دکوراسیون حفظ گردد..

 در هر بازسازی منزل، بازسازی ویلا، طراحی روف گاردن، طراحی محل کار و… در کنار هر زیباسازی در بازسازی ساختمان باید بر پارتیشن بندی(جداسازی) مناسب فضا، ایمنی و هارمونی در دکوراسیون نیز متمرکز شد..

 هارمونی در دکوراسیون یعنی ایجاد هماهنگی در ابعاد مختلف فضا.. برای همه مان پیش آمده که ناهماهنگی در خانه آرامش، لذت و حتی خواب راحتمان را تحت تأثیر قرار داده است و با ایجاد هماهنگی و نظم در خانه، روحمان نیز آرام گرفته است. یک دکوراسیون هماهنگ، شلختگی، شلوغی و بی نظمی را رفع کرده و نظم، آرامش و شفافیت را برایمان به ارمغان خواهد آورد…

 

گروه معماری و دکوراسیون آچیلان دکور

اعجاز هارمونی در دکوراسیون 

 

هارمونی در دکوراسیون از کجا می آید

  هارمونی در دکوراسیون جمع چند عنصر است که یک تیم حرفه ای و ماهر آن ها را کنار هم قرار می دهد و فضا را روشن، درخشان، آرام و واضح می گرداند.. تیم آچیلان دکور با داشتن موارد زیر، آرامش و یکپارچگی را در خانه‌ها خلق خواهد کرد:

  • شناخت کامل رنگها برای رسیدن به هارمونی در دکوراسیون: آشنایی با رنگ ها، شیوه ی ترکیب آنها، روانشناسی رنگ ها بسیار مهم است؛ بهتر است برای ایجاد هارمونی، از تنوع در رنگها خودداری کرد.. و با تعداد محدود رنگ، بازی رنگها را در خانه راه انداخت. مثلا برای رنگ مبل، پرده و فرش تنها یک رنگ در نظر گرفت و مکملِ آن رنگ را در تزئینات و جزئیات به کار برد و… رنگ آبی را در کنار وسایل چوبی و قهوه ای تصور کنید که نشاط آفرین است یا مبلمانُ فضایی سفید را در ترکیب با گلدان های گیاهان سبز و وسایل قهوه ای که رؤیایی و درخشان است یا ترکیبی از زرد و سبز که یادآور طبیعت می باشد و هزاران ایده ی دیگر که باید آرام بخش و هماهنگ باشند.
  • شناخت از سبک های مختلف دکوراسیون داخلی مثل: مدرن، کلاسیک، مینیمال، صنعتی، تلفیقی، بوهمیان، فرانسوی و… انتخاب وسایل، رنگ ها، معماری، چیدمان و… همه و همه باید براساس سبک انتخابی صورت بگیرد.. مثلا :
  1. گچ کاری های ظریف، استفاده از پارچه های مخمل، آینه کاری، مبل های کارشده ی سلطنتی، رنگ های برنز، طلایی و نقره ای، وسایل عتیقه، فرش های ابریشمی دستباف، کفپوش سنگ و… مختص یک دکوراسیون کلاسیک است که سنگینی و ثروت را خلق می کند.
  2. دیوارهای رنگ شده ی ساده، دیوارپوش های رنگی، کفپوش سرامیک یا پارکت های طرح چوب، مبلمان اسپرت، رنگهای سیرتر، پارچه ها و پرده های سبک، مجسمه های امروزی و… که مختص دکوراسیون مدرن است و سادگیُ راحتی را خلق می کند.

 

بازسازی منزل توسط آچیلان دکور

هارمونی در دکوراسیون کلاسیک

 

 هرچند سبک های تلفیقی نیز این روزها طرفدارانی دارند و در آن ها مدرنُ کلاسیک و… با هم گره می خورند اما هدف همه ی این سبکها باید ساخت هارمونی در دکوراسیون و آرامش در فضا باشد.. حتی عدم تقارن ها که در سبک های امروزیِ دکور کردن و چیدمان خانه ها باب شده اند نیز باید از قوانین خاصی پیروی کنند.

  • شناخت کامل از بازارِ روز، مصالح و وسایل به روز و … : انتخاب وسایل و حتی جنس آنها، چیدمان و ست کردن باید با مهارت، خلاقانه و با دانش کافی انجام شود تا اِلمان هایی که کنار هم قرار می گیرند تعادل، تطابق، یکپارچگی و آرامش را بیافرینند..
  • توجه به نکات معماری، انتخاب کفپوش، کاغذ دیواری یا نقاشی ساختمان، دیوارپوش ها، نوع سقف کاذب یا انواع دیگر ، جداسازی فضاها و… نیز بسیار مهم هستند و باید با هماهنگی کامل باهم گزینش شوند.
  • هارمونی در دکوراسیون با به کارگیری درستِ الگوهای تکرارشونده، دانش، مهارت، خلاقیت، توجه به ابعاد مختلف و سلیقه در خانه ها ایجاد خواهد شد تا شیکی را همراه با سادگی و آرامش در خانه بسازد.

 

شرکت معماری آچیلان دکور

 هارمونی در دکوراسیون مدرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین