نوشته ها
آرشیتکت علی مرادی
آقای علی مرادی
achilanweb@gmail.com
دارای 10 سال سابقه طراحی دکوراسیون داخلی دارای 10 سال سابقه طراحی دکوراسیون داخلی
مقالات آموزشی
دسته بندی ها
شبکه های اجتماعی
برچسب ها
گروه معماران آچیلان دکور

خلق محیطی گرم و صمیمی در پرتو طراحی دکوراسیون مطب

جهت دسترسی سریع تر روی عنوان هر بخش کلیک کنید.

بدون تردید، یکی از بخش های مهم و حائز اهمیت در مقوله طراحی داخلی ساختمان، طراحی دکوراسیون مطب محسوب می شود. گفتنی است که هدف اساسی و اصلی از طراحی مطب، به استفاده بهینه و در عین حال کاربردی از فضای داخلی مطب اختصاص پیدا می کند.

ناگفته نماند که در طراحی دکوراسیون مطب، عوامل بصری، زیبایی و جذابیت این محیط نیز مد نظر طراحان قرار دارد.اگرچه ممکن است که طراحی مطب کاری پیچیده و سخت به نظر برسد، اما از جذابیت ها و ویژگی های مختص به خود برخوردار می باشد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که در اجرای طراحی داخلی مطب، طراحی نورپردازی، نحوه چیدمان وسایل و انتخاب رنگ دیوارها، از درجه اهمیت و ارزش بسیار بالایی برخوردار می باشد.

از آنجایی که مطب به عنوان محلی برای مراجعه افراد دارای وضعیت روحی و جسمی نامطلوب تلقی می گردد، به همین جهت، طراحی دکوراسیون مطب، باید زمینه القای آرامش و انرژی را به بیمار فراهم سازد.

لازم به ذکر است که طراحی دکوراسیون مطب با چاشنی شیک و مدرن بودن و در عین حال سادگی، سبب انتقال ناخودآگاه این حس و حال به بیماران می شود. این زیبایی و جذابیت، بیماران را به این باور می رساند که پزشک و متخصص مزبور، بر مسائل و موضوعات روز دنیا اشراف و تسلط دارد. از سوی دیگر، رقابتی شدن، یکی از ویژگی ها و شاخصه های عصر حاضر به شمار می رود.

به همین جهت، بسیاری از پزشکان و متخصصان برای عقب نماندن از قافله رقابت با دیگران، طراحی دکوراسیون مطب منحصر به فرد و خاص را در دستور کار قرار می دهند. به همین جهت، امروزه بسیاری از پزشکان برای برخورداری از یک دکوراسیون مطب مدرن و زیبا، به استفاده از عناصری نظیر گل و گیاه، سیستم نورپردازی و روشنایی خلاقانه، وسایل بازی کودکان، رنگ های شاد و آکواریوم، تمایل زیادی نشان می دهند.

 

بازسازی مطب با آچیلان دکور

 

نقش طراحی دکوراسیون مطب در بهینه سازی فضا

بدون اغراق، طراحی مطب پزشکان، باید از لحاظ ماهیت نوع خدمات پزشکی و کارایی محیط، از وضعیت مفید و مناسبی برخوردار باشد. این امر در پرتو طراحی دکوراسیون مطب، به نحو مطلوب برآورده می شود. از آنجایی که افراد مراجعه کننده به مطب پزشکان، در اندیشه بازگرداندن سلامتی و تندرستی خود، به انضمام آرامش به سر می برند، برخورداری مطب از یک دکوراسیون بهینه و کاربردی، در این زمینه به بیماران کمک شایانی می نماید.

در این میان، برخورداری از یک دکوراسیون مطب مناسب، در کنار پارامترهایی نظیر مبلمان، رنگ و نور، در القای حس آرامش و بازیابی انرژی و ارتقای وضعیت روحی بیماران، تاثیرات بسزایی از خود برجای می گذارند.

به طور کلی، طراحی داخلی مطب، باید با در نظر گرفتن شرایط و وضعیت بیماران و مراجعه کنندگان، عملیاتی گردد. استفاده از نور طبیعی در فضا، علاوه بر متجلی ساختن جذابیت و زیبایی بصری رنگ ها و طرح ها، از لحاظ ذهنی و روانی، تاثیر فوق العاده مثبت و مطلوبی بر روی بیمار از خود برجای می گذارد. گفتنی است که القای پویایی بصری، آسودگی خاطر و آرامش ذهنی مراجعین را با خود به دنبال دارد.

برای بخشیدن روح و جانی تازه به فضای دکوراسیون مطب، استفاده از فرم ها و تصاویر خاص بر روی دیوار، نقش برجسته و بارزی در این زمینه ایفا می نمایند. استفاده از رنگ های شاد، آرامش بخش و ملایم و در عین حال متناسب با ماهیت فضا، آرامش و آسایش را به معنای واقعی کلمه متبلور می سازد. همچنین برای خاص و متمایز جلوه دادن بخش هایی از فضا، بهره گیری از عنصر نورپردازی ویژه در طراحی دکوراسیون مطب، یک گزینه راهگشا و کاربردی قلمداد می گردد.

مضاف بر این، از کنار اهمیت فوق العاده عناصر بصری بر روی مراجعان، نمی توان به سادگی عبور نمود.

 

 

 

گروه بازسازی آچیلان دکور

 

مؤلفه های تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون مطب

به طور کلی، یکی از مؤلفه های مهم و حائز اهمیت در طراحی دکوراسیون مطب، داشتن تعریفی درست و جامع از ماهیت این فضا می باشد. لازم به ذکر است که اولین حسی که در عموم مردم و پس از مراجعه به مطب پزشکان، نمود برجسته و بارز پیدا می کند، بروز استرس و اضطراب در وجود آنها می باشد. بر همین اساس، طراحی مطب باید با رویکرد رفع استرس و فراهم آوردن بستر مناسب و مطلوب برای ایجاد احساس آرامش در قلب و روح مراجعه کنندگان و بیماران صورت پذیرد. از سوی دیگر، استفاده بهینه و کاربردی از فضا، از دیگر مؤلفه های تاثیر گذار و مؤثر در این زمینه به شمار می آید.

ناگفته نماند که فضای انتظار در مطب پزشکان نیز باید متناسب با ماهیت فضا و ویژگی های مراجعه کنندگان لحاظ شود. تعیین سبک طراحی، از گام های مهم و اساسی در طراحی داخلی مطب قلمداد می گردد. بر این اساس، استفاده از سبک مدرن و ایجاد فضاهای براق، تمیز و مینیمال، قابلیت دستیابی به اهداف طراحی و بازسازی مطب را امکان پذیر می سازد. از سوی دیگر، برای طراحی دکوراسیون و بازسازی مطب، ضد باکتری بودن و قابل شستشو بودن متریال، کاغذ دیواری، کفپوش و سایر اجزا، از درجه اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

 

آچیلان دکور

 

آچیلان دکور، پیشرو در طراحی و بازسازی دکوراسیون مطب

متجلی ساختن احساس صمیمیت و گرمی، در طراحی دکوراسیون مطب، از شاخصه های مؤثر و تاثیر گذار می باشد. گروه خلاق و متخصص آچیلان دکور در کنار استفاده از طراحان خبره و باتجربه، طراحی و بازسازی مطب را به پشتوانه استفاده از متدهای روز دنیا، به نحو مطلوب و مناسب پیاده سازی می نماید. گفتنی است که استفاده از خدمات گروه آچیلان دکور، آرامش و آسایش را در فضای مطب به بهترین نحو حکمفرما می سازد.

شایان ذکر است که علاوه بر طراحی دکوراسیون و بازسازی مطب، بازسازی خانه، بازسازی آپارتمان، بازسازی منزل، بازسازی مغازه و نقاشی ساختمان، از دیگر خدمات ارائه شده به وسیله این مجموعه فعال و پویا به شمار می رود. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که بهینه سازی فضا، یکی از بخش های مهم در این زمینه به شمار می رود. از طرف دیگر، استفاده از رنگ و نور طبیعی و نچرال، از دیگر موارد حائز اهمیت در این زمینه می باشد.

گروه آچیلان دکور با اتکا به تخصص و تبحر طراحان خود، ضمن ارتقای کارایی و عملکرد فضا، حس گرمی و آرامش محیط را در وجود مراجعه کنندگان متبلور می سازد.

راه های ارتباطی:

از طریق صفحه مجازی مجموعه: www.instagram.com/achilandecor/ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین