نوشته ها
آرشیتکت علی مرادی
آقای علی مرادی
achilanweb@gmail.com
دارای 10 سال سابقه طراحی دکوراسیون داخلی دارای 10 سال سابقه طراحی دکوراسیون داخلی
مقالات آموزشی
دسته بندی ها
شبکه های اجتماعی
برچسب ها
طراحی و ساخت روف گاردن

طراحی و ساخت روف گاردن

جهت دسترسی سریع تر روی عنوان هر بخش کلیک کنید.

طراحی و ساخت روف گاردن یکی از خدماتی است که توسط شرکت فنی و مهندسی آچیلان دکور ارائه می‌شود.

در صورتی که که قصد اجرای مدل های مختلف روف گاردن را مانند روف گاردن کوچک، روف گاردن مدرن، روف گاردن کلاسیک، روف گاردن سنتی را دارید، در این زمینه می توانید مشاوره لازم را از همکاران ما دریافت نمایید تا بهترین راهکارهای ممکن را را جهت اجرای روف گاردن به شما ارائه دهند.

در این زمینه راه های ارتباطی موجود در وب سایت آچیلان دکور به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شما عزیزان هستند.

برای سفاری طراحی و اجرای روف گاردن شما می توانید با شماره تلفن های 02188374855، 09124419419 تماس بگیرید.

پیشنهاد ویژه »» طراحی و ساخت ویلا توسط متخصصین آچیلان دکور

ساخت روف گاردن

طراحی و ساخت روف گاردن چیست

همانطور که می دانید روف گاردن یا همان باغ بام، تعریف عامیانه به فضای سبز روی پشت بام گفته می‌شود که فضای سبز بر روی سقف پشت بام یا حیاط اجرا شده و بستر کشت گیاهان تزئینی و مختلف می باشد.

در ارتفاع بالاتر از سطح خاک زمین بر روی بستر مصنوعی پشت بام شکل گرفته است و روف گاردن این فرصت را برای شما فراهم می کند که در باغ شما مشترک شهر باشد و شما بتوانید از مناظر زیبای آن لذت ببرید.

اجرای روف گاردن بر روی پشت بام برای شهرهای بزرگ و صنعتی مانند تهران بسیار توصیه می‌شود چرا که امروزه بسیاری از افرادی که به دلیل آلودگی هوا با مشکلات ریوی همراه هستند، حتی پزشکان آنها به آنها توصیه می‌کنند که در کلان شهرها حتی حق زندگی کردن ندارند.

اجرای روف گاردن بر روی پشت بام منزل آنها می تواند کمک کند تا به دور از آلودگی ها بتوانند از اکسیژن طبیعی گیاهان موجود در این فضا استفاده نمایند.

در طراحی روف گاردن المان های مختلفی مانند انواع آبنما، آلاچیق، گلدان های ثابت و قابل حمل با فضای مناسب و چمن های طبیعی و مصنوعی و نیمکت با چوبهای عشق با باربیکیو و آشپزخانه های صحرایی می‌تواند در نظر گرفته شود و حتی برخی از افراد از استخر های فایبرگلاس، جکوزی و محل هایی جهت آفتاب گرفتن هم استفاده می کنند.

پیشنهاد ویژه »» طراحی و ساخت آپارتمان توسط متخصصین آچیلان دکور

طراحی و ساخت روف گاردن چیست

قیمت طراحی و ساخت روف گاردن

قیمت در نظر گرفته شده برای اجرای پروژه روف گاردن و عوامل متعددی می‌تواند بستگی داشته باشد که در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم که حتما با همکاران ما در شرکت فنی و مهندسی آچیلان دکور تماس گرفته تا همکاران ما ضمن ارائه توضیحات لازم جهت اجرای پروژه مورد نظر شما و همچنین دریافت خواسته های مورد نظر شما هزینه ی نهایی اجرای روف گاردن را به اطلاع شما عزیزان برسانند.

استعلام قیمت طراحی و ساخت روف گاردن

انواع روش های طراحی و ساخت روف گاردن

روف گاردن ها را می توان به دو دسته کلی تقسیم بندی کرد، یکی روف گاردن به صورت گسترده و یکی روف گاردن به صورت متمرکز.

در صورتی که می خواهید بدانید که در فضای منزل شما می توان از روفگاردن های متمرکز استفاده کرد و یا از روف گاردن های گسترده بهتر است در این زمینه با کارشناسان مربوطه ارتباط برقرار نمایید تا با بررسی فضای موجود در منزل شما، همچنین بررسی تمامی جوانب و امکاناتی که نیاز است که در این فضا پیاده سازی شود بهترین حالت ممکن را برای اجرای روف گاردن بر روی پشت بام منزل شما در نظر بگیرند.

انواع روش های طراحی و ساخت روف گاردن

انواع کلاس های طراحی و ساخت روف گاردن

کارشناسان و مهندسین حوزه معماری ۳ کلاس مختلف را برای اجرای روف گاردن بر روی پشت بام منزل در نظر گرفته اند این کلاسها عبارتند از

کلاس a، کلاس b، و کلاس c

که هرکدام از این کلاسها دارای مشخصات مختص به خود هستند به عنوان مثال در کلاس a کف بام به صورت سنگ یا مزایده می باشد و فضای اطراف پوشش گیاهی طبیعی دارند و همچنین از چمن طبیعی هم استفاده میشود.

اما در کلاس b کف بام را معمولاً به صورت ترموود کار می‌کنند.

جنس مبلمان هم در این کلاس معمولاً حصیر و چرم دارای آلاچیق یا سایبان است و برای نورپردازی هم از چراغ محوطه استفاده میشود.

اما در کلاس c حرف بام به صورت ترموود پلکانی است و پوشش گیاهی آن در این کلاس گل و گیاه طبیعی میباشد.

برای نورپردازی محیط هم از نور مخفی استفاده می شود.

پیشنهاد ویژه » دکوراسیون داخلی توسط مهندسین شرکت آچیلان دکور

انواع کلاس های طراحی و ساخت روف گاردن

مزایا و معایب طراحی و ساخت روف گاردن

روف گاردن دارای مزایا و معایبی می باشد که در این قسمت شما عزیزان را از مزایا و معایب در زمان اجرای روف گاردن مطلع می کنیم.

مطالعه موارد مربوط در این قسمت تصمیم نهایی خود را مبنی بر اجرای روف گاردن در فضای پشت بام منزل خود بگیرید.

در مورد مزایای این طرح باید گفت که روف گاردن با پوشش گیاهی خود مانع از هدر رفتن آب باران شده و کمترین آب روان فاضلاب شهری می شود.

به همین دلیل است که امروزه شهرداری تهران هم بسیار به شهروندان تهرانی توصیه می کند که از این طرح در فضای پشت بانه منزل خود استفاده کنند البته هزینه های آن به گونه‌ای است که خوب مطمئناً خیلی از مردم نمی‌توانند این فضا را در پشت بام منزل خود پیاده سازی کنند.

همانطور که می دانید استفاده از روف گاردن باعث کاهش آلودگی هوای شهری شده و آلودگی موجود در هوا را گرفته و به جای آن اکسیژن به محیط تحویل می‌دهد و مخصوصاً افرادی هم که دارای بیماری‌های تنفسی هستند استفاده از این فضا بسیار توصیه می شود.

البته جدیدا هم یک قابلیت دیگر به این طرح اضافه شده و در صورتی که بر روی پشت بام از شیشه استفاده شود می تواند انرژی خورشیدی را بگیرد و تولید انرژی نیز انجام شود.

در مورد معایب اجرای روف گاردن هم باید گفت که یک مورد مربوط به هزینه‌های آن می‌باشد که ممکن است اجرای این طرح برای همه افراد میسر نباشد، اجرای این طرح در همه ساختمانها امکان‌پذیر نیست اگر ساختمان با اصول مهندسی و مقاوم سازی درستی ساخته نشده باشد ممکن است که سقف خانه تحمل استفاده از فضای روف گاردن را نداشته باشد.

شما عزیزانی که قصد اجرای روف گاردن را دارید باید حتماً در زمان ساختن منزل خود این نکته را به مهندسین مربوطه متذکر شوید تا مقاوم سازی های لازم را در این زمینه انجام دهند.

مزایا و معایب طراحی و ساخت روف گاردن

طراحی و ساخت روف گاردن در تهران

شرکت فنی و مهندسی آچیلان دکور طراحی و ساخت انواع روف گاردن را برای شما عزیزان انجام میدهد.
طراحی و ساخت روف گاردن کوچک، طراحی و ساخت روف گاردن مدرن، طراحی و ساخت روف گاردن کلاسیک، طراحی و ساخت روف گاردن سنتی توسط متخصصین این مجموعه به شما عزیزان ارائه می شود.
شما می‌توانید با توجه به شماره تلفن های درج شده در وبسایت آچیلان دکور و راه های ارتباطی در نظر گرفته شده در این وبسایت با کارشناسان اجرای روف گاردن در ساختمان های مختلف در ارتباط باشید و مشاوره لازم را از آنها دریافت نمایید.

و همچنین می توانید نمونه کارهای اجرای روف گاردن را از کارشناسان و متخصصین مجموعه آچیلان دکورد دریافت نمایید تا با نحوه کار متخصصین این مجموعه بیشتر آشنا شوید.

طراحی و ساخت روف گاردن در تهران

فروش محصولات روف گاردن

در صورتی که قصد خریداری محصولات روف گاردن را دارید، می توانید با همکاران ما در شرکت فنی و مهندسی آچیلان دکور تماس بگیرید، شماره تلفن های 02188374855، 09124419419 در اختیار شماست تا بتوانید تا بتوانید با متخصصین طراحی و اجرای روف گاردن در تهران ارتباط برقرار نمایید.

فروش محصولات روف گاردن

سوالات متداول در مورد طراحی و ساخت روف گاردن

روف گاردن چیست

روف گاردن که به پشت بام سبز‌ هم معروف است قابل طراحی و اجرا بر روی پشت بام و تراس نیز بوده که با انواع گیاهان سبز و زنده پوشانده می شود و همچنین شما می توانید در این فضا از مبلمان، آلاچیق و آبنما و حتی استخر و جکوزی نیز استفاده نمایید.

هزینه طراحی و ساخت روف گاردن چقدر است ؟

هزینه طراحی و ساخت روف گاردن با توجه به نوع طراحی که به سفارش شما قابل اجرا و پیاده سازی باشد برآورد می‌شود که برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

اجرای پروژه روف گاردن چقدر زمان میبرد ؟

زمان در نظر گرفته شده برای اجرای روف گاردن می تواند به عوامل متعددی بستگی داشته باشد، در این زمینه می‌توانید با برقراری ارتباط با کارشناسان آچیلان دکور مشاوره لازم را از آنها دریافت نمایید.

پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین
;